خورشيد
معرفي سايتهاي مورد نياز مخاطبان

در معماري داخلي خانه هاي ايراني، طراحي سقف همواره مورد توجه معماران ايراني بوده است. به اين ترتيب گچ كاري سقف براي جذابيت بيشتر در اكثر خانه هاي ايراني وجود دارد. يكي از بهترين الگوهاي گچ بري، گچ بري گلويي سقفي است. اين نوع گچ كاري در طرح ها و اندازه هاي مختلف اجرا مي شود. گچبري گلويي ابزار بسيار زيبايي است كه سقف و ديوار را از هم جدا مي كند و وجود آن زيبايي منحصر به فردي به خانه شما مي بخشد.

 

الگوهاي مختلف گچ بري گلويي سقف

گچبري گلويي سقفي انواع مختلفي دارد، اما در اينجا ما مهمترين و محبوب ترين آنها را داريم:

 

  • دندان موش
  • نور مخفي
  • ورساچه

مي توانيد از انواع گچبري گلويي سقفي در دكوراسيون و طراحي سقف سالن پذيرايي، اتاق خواب ها و البته گوشه هاي كار استفاده كنيد. در حال حاضر گچ بري گلويي به دليل فرآيند بسيار ساده گچ كاري در مدت زمان كوتاه با استقبال معماران و طراحان داخلي مواجه شده است.

نور مخفي گچبري گلويي سقف

نور مخفي گچبري گلويي سقفي به دليل جذابيت و زيبايي كه دارد توجه افراد زيادي را به خود جلب كرده و طرفداران زيادي دارد. اخيراً اين نوع طرح محبوب و كاربردي بود. زيرا نورپردازي مي تواند زيبايي ديوارهاي گچي را دو چندان كند و با درخشش خود بر روي طرح هاي سقف، همه را به خود جذب كند. اگرچه استفاده از نور مخفي از گچبري هاي گلويي سقفي با هزينه هاي اضافي و بالايي همراه است، اما ارزش زيبايي خانه شما را دارد.

همانطور كه بيان شد از طرح ها و روش هاي رايج گچ كاري مي توان به گچ كاري گلو اشاره كرد. اين نوع گچ كاري طرح، ابعاد و انواع خاص خود را دارد كه معمولاً در كنج كار استفاده مي شود، يعني سقف و ديوار را در محل اتصال جدا مي كند.

ابزار گلويي كه به آن ابزار حاشيه نيز مي گويند در گچ كاري بسيار كاربرد دارد. عمدتا در مكان هايي مانند لبه ديوار، گوشه ها و كنج ها استفاده مي شود.

در واقع گچ كاري گلويي زيبايي ايجاد مي كند و چيزهايي را كه نمي خواهيم ببينيم و اثر نهايي را مي پوشاند، مثلاً درزهاي سازه و ديوار را مي پوشاند. از ديگر مزاياي اين نوع گچ كاري مي توان به جلوگيري از ترك خوردن گوشه ها و لبه ها اشاره كرد.

به عنوان مثال در مورد سقف پذيرايي كه زيبايي آن در منازل از اهميت خاصي برخوردار است، اغلب از گچ بري گلويي استفاده مي شود. از طرفي اين نوع گچ كاري در ساختمان ها طرفداران زيادي براي تغيير دكوراسيون دارد و به راحتي مي توان از آن در بازسازي خانه ها استفاده كرد. از ديگر مزاياي اين نوع گچبري استفاده از نقوش متناسب با فضا و سليقه كارفرما مي باشد.

انواع گچبري گلويي را مي توان به دو دسته «پيش ساخته» و «دست ساز» تقسيم كرد.

گچبري گلويي پيش ساخته

مي دانيم كه در حرفه و هنر معماري، عناصر پيش ساخته روز به روز اهميت بيشتري پيدا مي كنند و با روشن شدن مزيت هاي كلي آنها، جاي خود را در هر يك از عناصر معماري و ساختماني باز كرده و روز به روز عناصر جديدي كشف مي شوند.

گچ بري پيش ساخته يكي از موارد مربوط به توسعه مواد پيش ساخته است. نصب سريع و آسان همراه با هزينه معقول گچ كاري گلويي پيش ساخته، آن را به جايگزيني براي گچ كاري گلويي دستي تبديل كرده است.

در كارگاه به كمك قالب مخصوص و متنوع، ابزار گلويي در مدل ها و ابعاد مختلف قالب گيري مي شود. در اين قالب ها از گچ، كناف و مفتول استفاده مي شود و زماني كه قالب مورد نظر شكل و طرح ثابت خود را به دست آورد، از قالب خارج مي شود. معمولا اين گچ دو تا سه روز خشك مي شود و آماده نصب مي باشد.

نصب گچبري گلويي پيش ساخته نيز اصول خاص خود را دارد و استحكام آن تضمين شده است. با استفاده از پمپ باد، ميخ و ميخ كوب و چسب چوب نصب مي شود.

گچ بري گلويي دستي

در اين روش گچ كار ابزار گچ بري گلويي مورد نظر را با استفاده از گچ و ابزار كشويي در ابعاد و طرح مورد نظر اجرا مي كند. همانطور كه از نام آن پيداست، اين يك روش دستي است كه به راحتي يك روش از پيش ساخته نيست.

حال كمي در مورد گچبري دستي صحبت مي كنيم.

گچبري دستي چيست؟

در اين نوع گچ كاري دو چيز حرف اول را مي زند، ابتدا گچ كار ماهر و سپس كيفيت گچ. در واقع گچبري دستي روش بسيار خوبي براي زيباسازي ساختمان هاي مسكوني است. اوج زيبايي اين هنر را مي‌توان در سر ستون‌ها و سرتاسر ستون‌ها و سقف‌ها با نقش‌هاي برجسته گچي در گذشته مشاهده كرد كه بهترين گچ‌كاري دستي را نشان مي‌دهد.

همانطور كه گفتيم گچكار نقش اساسي دارد زيرا خودش گچ مورد نظر را تهيه مي كند و تمام مراحل گچ كاري از ابتدا تا انتها بر عهده اوست.

در واقع، نسبت دقيقي از آب و گچ را مخلوط مي كند تا خمير نرمي به دست آيد. و با استفاده از آن گچ كاري دستي انجام مي دهد. قبل از اينكه گچ جامد شود، چارچوب كلي كار را شكل مي دهد. و با ابزار مخصوص مجسمه سازي و گچ كاري اين عمل انجام مي شود.

چون گچ زود گير و چكش خوار است، گچكار زمان زيادي براي ايجاد نقش و نگار روي آن ندارد. و قبل از سفت شدن گچ نياز به انجام عمليات پيرايش و مدل سازي دارد.

از ابزار اين كار مي توان به دمبر، كاردك، بومخوار و نقاله اشاره كرد كه به ايجاد نقش و نگار كمك مي كند. اما بايد در نظر گرفت كه كار اصلي را يك هنرمند انجام مي دهد.

ظرافت، دقت و زيبايي ايجاد شده با دست، گچ بري دستي را مانند ساير صنايع دستي، بسيار ارزشمند و گران كرده است، زيرا نقش كار دستي در هر كجا كه باشد، ارزش كار را افزايش مي دهد.

در اين ميان گچ كار هر چقدر هم زحمت كشيده باشد، اگر گچ از كيفيت خوبي برخوردار نباشد، تمام زحمات گچ كاري دستي او به هدر مي رود و ممكن است هنرش از بين برود.

همانطور كه زمان استفاده از گچ بري دستي بيشتر از گچ كاري پيش ساخته است، ارزش و نظم آن نيز بالاتر و بالاتر است. ضمناً در اين نوع گچ كاري به گچكار دستمزد بيشتري داده مي شود و قيمت نهايي كار نيز بيشتر است.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۸ آبان ۱۴۰۱ ] [ ۰۹:۴۱:۵۸ ] [ قمر ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی